Suomen paras sähköisen liikenteen asiakaspalvelu
Palvellaksemme paremmin laajaa asiakaskuntaamme, Plugitin asiakastuki on jaettu Yritysasiakaspalveluun ja Asiakaspalveluun.
Plugitin asiakaspalveluun soittamisesta veloitetaan
puhelinoperaattorin perimä mpm-maksu (matkapuhelinmaksu) tai pvm-maksu (paikallisverkkomaksu). Ulkomailta soitettaessa peritään ulkomaanpuhelumaksu. Hinnat ovat operaattorikohtaisia ja koskevat myös jonottamisaikaa.
Plugit palvelee puhelimitse kaikkia asiakkaita arkisin klo 8-16 numerossa 0207 350 330 (mpm/pvm) ja yritysasiakkaita numerossa 0600-03303
- Päivällä (klo 8-16) on 1,42€ / puhelu +1,00 € / min.
- Illalla ja yöllä (klo 16-8) on 1,92€ / puhelu +1,52 € / min.
Asiantuntijat auttavat latausongelmissa
Mikäli törmäät Plugitin latauslaitteella ongelmaan, tukenasi ovat lataamisen asiantuntijat, jotka päivystävät 24/7 vuoden jokaisena päivänä numerossa 0207 350 330.
Asiantuntijamme pystyvät ratkaisemaan ongelmatilanteet ajoneuvon lataamisessa useimmissa tapauksissa etähallinnan avulla.
Sopimusasiat, tilaukset ja muu asiointi tapahtuu Asiakaspalvelun kautta arkisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ohjeita sähköautoilijalle:
https://kotilataajat.fi/sahkoautoilijalle/
Näin lataat -opastusvideo:
https://www.youtube.com/watch?v=gqPtJfxR940
Kuluttajahinnasto
Lataamisen UKK eli useimmin kysytyt kysymykset
Tässä viisi yleisintä lataamiseen liittyvää ongelmaa, joita Plugitin asiakaspalvelussa ratkotaan päivittäin:
En löydä latauslaitetta sovelluksesta
Latauspaikka voi olla määritetty yksityiseen käyttöön, jolloin tarvitset latausoikeuden ladataksesi kyseisessä kohteessa. Mikäli tiedät olevasi oikeutettu lataamaan kohteessa, ole yhteydessä asiakaspalveluun arkipäivänä klo 8-16 saadaksesi latausoikeuden.
Mistä tiedän, mitä lataus maksaa?
Latauksen hintatiedot löydät sovelluksesta kunkin latauslaitteen tiedoista.
Kertalataajalle hinta esitetään myös maksusivustolla latauslaitteen ID-numeron ilmoittamisen jälkeen.
Miten aloitan latauksen?
AC-latauslaitteella käytät lataamiseen omaa asiointikaapelia. Kiinnitä kaapeli ensin autoon ja sitten latauslaitteeseen. Varmista, että liitin menee huolellisesti pohjaan asti. Aloita lataus tunnistautumalla RFID-tunnisteella tai sovelluksella.
DC-latauslaitteella kaapeli löytyy latauslaiteesta. Seuraa latauslaitteella olevia ohjeita latauksen aloittamiseksi. Tunnistautua voit joko RFID-tunnisteella tai sovelluksella. Huomaa, että tunnistautumistapa latausta aloittaessa määrittää myös lopetustavan.
Miksi lataus ei ala?
Varmista:
- että maksukortti on lisätty Plugit APP -sovelluksen profiilin Maksutavat-osiossa
- että lataustililläsi ei ole maksamattomia laskuja, jotka lukitsisivat tilisi. (Ks. Lataustapahtumien maksaminen)
- että kaapeli on kytketty kunnolla sekä autoon että latauslaitteeseen. Voit kertaalleen irrottaa kaapelin ja kytkeä sen uudelleen, jolloin varmista, että kaapeli menee pohjaan saakka.
Jos lataus ei ala latauslaitteelle ja autoon määritettyjen aikamääreiden sisällä, latauksen aloitus epäonnistuu. Tällöin koko lataustapahtuma on aloitettava uudelleen. Aikamääreet vaihtelevat latauslaitteesta ja autosta riippuen.
Miksi latausteho on alhainen?
Lataustehoon vaikuttavat mm. latauslaitteen maksimiteho, auton kyky vastaanottaa virtaa, auton latausasetukset, latauspaikan yhtäaikaisten latausten määrä sekä akun lämpötila ja varaustaso. Erityyppisissä latauspaikoissa lataustehoa voidaan ohjailla eri tavoin virran jakamiseksi tasaisesti eri latauspistokkeille.
Miten lopetan latauksen?
AC-latauslaitteella lataustapahtuman päättämiseksi riittää, kun kaapeli irrotetaan ensin autosta ja sitten latauslaitteesta. Autosta riippuen, voit joutua avaamaan auton ovien lukituksen, ennen kuin saat kaapelin irti autostasi. Ovien lukituksen avautumisesta kaapelin vapautumiseen, voi olla pieni viive, joten ethän hätiköi.
DC-latauslaitteella ladatessasi, laite tarvitsee käskyn lataustapahtuman lopettamiseksi ennen kuin kaapeli on mahdollista irrottaa. Lopetuskäskyn voit antaa laitteelle samalla tunnisteella kuin latauksen aloitit (sovellus tai RFID) tai suoraan autosi hallintapaneelista. Mikäli kaapeli ei irtoa lopetuskäskyn jälkeen autosta, irrota kaapeli autostasi löytyvän vapautusmekanismin avulla. Vapautusmekanismit vaihtelevat automalleittain, joten tutustuthan autosi käyttöohjeisiin.
Latauskaapeli jäi jumiin. Mitä voin tehdä?
Joskus harvoin voi tulla tilanne, että latauskaapeli ei irtoa normaalisti latauslaitteesta. Tällöin voit kokeilla työntää kaapelia tiukemmin kiinni latauslaitteeseen ja sen jälkeen kokeilla normaalisti irrottaa kaapelia. Mikäli tämäkään ei vapauta kaapelia, kytke kaapeli uudelleen autoon. Aloita lataustapahtuma uudelleen ja kokeile latauksen päättämistä irrottamalla kaapeli autosta.
Huomaathan, että DC-latauslaitteella asioidessasi, kaapelin kiinnityksen yhteydessä, auto lukitsee kaapelin. Voit hallinnoida latauksen päättämistä ja kaapelin irrotusta auton hallintalaitteista. Lisäinfoa aiheesta löydät autosi käyttöohjeista.
Lataus on päättynyt, mutta näkyy edelleen sovelluksessa käynnissä
Mikäli latauslaitteen yhteydessä taustajärjestelmään on viivettä latausta lopettaessa, voi myös lataustapahtuman tiedot päivittyä sovellukseen viiveellä. Tietojen pitäisi päivittyä oikein noin vuorokauden sisällä lataustapahtuman päättymisestä. Jos näin ei tapahdu, voit ilmoittaa asiasta sovelluksen kautta, kohdasta ’Ilmoita ongelmasta’
Miten lataustapahtumat maksetaan?
Kun olet rekisteröitynyt Plugit Appin käyttäjäksi, tallenna maksukortti sovellukseen Maksutavat-osiossa. Edellisen kuukauden lataustapahtumat veloitetaan automaattisesti seuraavan kuun alkupäivinä sovellukseen määrittämäsi maksukortin kautta. Mikäli automaattiveloitus olisi epäonnistunut, pääset maksamaan tapahtumat sovelluksen Lataustapahtumat-osiossa.
Rekisteröitymätön asiakas voi maksaa yksittäisen latauksen sivustolla pay.plugitcloud.com, johon syötetään latauslaitteen ID-numero sekä maksukortin tiedot.
Tilaa alta sopimukselliset palvelut
Yritystilihakemus ja yksityisautoilijan operointipalveluhakemus, täytä valitsemasi lomake huolellisesti ja paina ”lähetä” nappia.